Arches & Dead Horse Point State Park - Reisverslag uit Blanding, Verenigde Staten van Grace & Ronald - WaarBenJij.nu Arches & Dead Horse Point State Park - Reisverslag uit Blanding, Verenigde Staten van Grace & Ronald - WaarBenJij.nu

Arches & Dead Horse Point State Park

Blijf op de hoogte en volg Grace & Ronald

01 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Blanding

Vandaag bezochten we het Arches National Park.
Wat een prachtige bogen zijn de North and South Windows.
Daar was ook weer zo'n Balanced Rock. Onvoorstelbaar dat zo'n steen er niet afvalt.
Vervolgens reden we door naar de Delicate Arch. Helaas konden we daar niet met de auto bijkomen, omdat het vannacht geregend had. Wel konden wel de trail lopen van 3 mile.
We werden wel gewaarschuwd om veel water mee te nemen, want het was erg warm zo'n 35 graden C. Het was een lang stuk naar boven lopen over een kale rots met her en der een boompje en geen schaduw. Het was mega zwaar. Ronald en Kyle hebben de Delicate Arch gehaald, stelletje bikkels. Wij konden de mooie foto's zien die ze hadden gemaakt.
Quinten en ik hebben het niet gehaald, wij zijn op een gegeven moment terug gelopen, helaas :(
Misschien was dat ook wel een goede beslissing voor mij, want toen we bij de auto waren heb ik moeten kotsen. Waarschijnlijk van de inspanning die mijn lichaam moest leveren. Wel balen dat we de Delicate Arch niet hebben gezien.
Daarna zijn we verder gaan rijden en hebben nog andere hoogtepunten gezien in Arches.
Na Arches zijn we naar Dead Horse Point State Park gegaan. Het was al 18 hr, maar dat kon de pret niet drukken. Wat een mooi natuur schoon. Het lijkt wel op een kleine Grand Canyon.
Daarna reden we naar Blanding voor onze volgende overnachting. Het was al donker toen we daar aankwamen. Onderweg kwamen we 4 herten tegen die de weg overstaken. Best wel eng, want Ronald moest heel allert zijn met autorijden. Stel je voor dat je een hert aanrijdt, ik moet er niet aan denken....

• 03 Augustus 2014 - 09:18

Harvey:

Hoi jongelui, ik denk dat jullie een fantastische reis maken. Zoveel moois al gezien. Geniet ze jongens.

Ik lees jullie verslagen met veel plezier .

• 03 Augustus 2014 - 15:40

Alex:

Mooi hoor; krijg kriebels om ook heen te gaan.