Tussenstop in Tanah Merah - Reisverslag uit Tanah Merah, Maleisië van Grace & Ronald - WaarBenJij.nu Tussenstop in Tanah Merah - Reisverslag uit Tanah Merah, Maleisië van Grace & Ronald - WaarBenJij.nu

Tussenstop in Tanah Merah

Blijf op de hoogte en volg Grace & Ronald

18 Augustus 2018 | Maleisië, Tanah Merah

Vanmorgen het prachtige eiland Perhentian Besar verlaten. We gingen weer met zo’n klein bootje de zee over. Heerlijk die waterspetters op je gezicht. Kyle vond het helemaal geweldig met 400 PK, hij kreeg een prachtige glimlach van oor tot oor.
Vandaag hebben we een tussenstop in Tanah Merah. Een klein stadje zo’n 71 km van Kuala Besut vandaan.
Bijna alle vrouwen hebben een hoofddoek op en zijn bedekt gekleed. Kom ik aan met een hemdje en shortje. Beetje ongemakkelijk.
Kom je in een winkel en je vraagt wat, zitten de meisjes een beetje te giechelen en duiken weg, omdat ze bijna geen Engels spreken. Nou die hebben vanavond thuis wat te vertellen :)
Tijdens onze wandeling door het stadje komen we Pasar Besar Tanah Merah tegen. Geweldig, je kan daar van alles kopen. Ik zie mijn moeder hier al struinen. Zoute vis, kroepoek, fruit, ect. allemaal voor in haar koffer. Nou, ik laat het liggen hoor mam.
s’Avonds zijn we naar de Pasar Malm geweest. Deze is gewoon op straat. Eigenlijk een soort avondmarkt. Ik heb wel even een ander shirtje aangetrokken. Zo gezellig tussen de lokale bevolking. Kyle, Quinten en Ronald lijken wel reuzen. Wat zijn zij opeens lang. Als ik ff treuzelde was het ff goed zoeken voor ze.
Er was een klein jongetje die hoi tegen Ronald zei. Toen Ronald hoi terug zei glimlachje het jongetje tegen hem. Kijk wat ik kan, ha, ha ha.
Ook een groep lokale jongens keken naar Kyle van top tot teen. Zo vol verwondering, zo’n lange Indo:)
Op de markt was van alles te vinden, eten, blauwe rijst???, drinken, kleding, geurflesjes voor in de auto, konijntjes, tropische vissen in een flesje en nog veel meer.
Morgen rijden we door naar Georgetown.
Slaap lekker allemaal......zzzzzz

• 19 Augustus 2018 - 08:55

Harvey Vantoll:

Schitterend , een prachtig verhaal, leuk, heel leuk.