George Town, Penang - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Grace & Ronald - WaarBenJij.nu George Town, Penang - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Grace & Ronald - WaarBenJij.nu

George Town, Penang

Blijf op de hoogte en volg Grace & Ronald

20 Augustus 2018 | Maleisië, George Town

Gisteren 300 km gereden van Tanah Merah naar George Town.
George Town staat sinds 2008 op de wereld erfgoedlijst van UNESCO.
Vandaag zijn we old George Town ingegaan. Dit heeft veel Chinese invloeden.
De wandeling ging eerst richting het water. We wilden de Chew en de Tan Jetty bezoeken. Dit zijn kleine Chinese dorpjes gebouwd op palen boven de zee. Ook een beetje naar binnen gegluurd in de huizen. Wat een spullen staan daar in. Daarmee bedoel ik alles op elkaar gestapeld.
Vervolgens de tocht voortgezet richting Little India. Geweldig, de kleuren, de geuren en de muziek. Je krijgt gewoon een beetje India gevoel. Hoewel ik eigenlijk nooit in India ben geweest. De gebouwen zijn nog van de British koloniale tijd met vage pastel kleuren.
Zo her en der kom je muurschilderingen tegen die ik al had gespot op internet. Grappig om er nu zo langs te lopen.
s’Middags bij de Palace at India gegeten. Heerlijke curry’s en natuurlijk hoort een mango lassi daar ook bij:)
Daarnaast kom je heel veel Indiase en Chinese tempels en moskees tegen. Mooi om te zien wat er allemaal geofferd kan worden van prachtige bloemenkransen tot symbolische rijkdommen.
s’Avonds naar de 68 verdieping geweest van The Top, Komtar-Penang. Ook hier hebben ze een glazenvloer waar je gekke foto’s vanaf kan maken. Tevens een prachtig uitzicht over George Town.
Als afsluitertje van de dag de kroeg in. Tenslotte mist Ronald zijn Werverhoofse kermis. Ff biertjes en cocktails gedronken:)
Ondertussen zijn we nu ruim andere halve week onderweg en hebben nog steeds last van de temperatuur. We zweten ons suf en drinken veel water, cola en sprite.

• 21 Augustus 2018 - 05:10

Alex:

weer een leuk verslag gracie. Leuk meegenieten zo