Tanah Rata, High tea & Brinchang night market - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Grace & Ronald - WaarBenJij.nu Tanah Rata, High tea & Brinchang night market - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Grace & Ronald - WaarBenJij.nu

Tanah Rata, High tea & Brinchang night market

Blijf op de hoogte en volg Grace & Ronald

24 Augustus 2018 | Maleisië, Cameron Highlands

Vanmiddag gingen we het dorpje Tanah Rata bezoeken. Omg wat een verschil met Brinchang. Tanah Rata is meer een dorp voor de toeristen met een moderne uitstraling.
Brinchang is meer een dorp voor de plaatselijke bevolking. Elke dag marktkraampjes langs de weg met vruchten en groenten zoals aardbeien, durian, sea cocosnut, rambutan, mais, aardappelen, peteh bonen, etc. Veelal producten die op deze hoogte verbouwd worden en kledingstukken en restaurantjes.
Daarna zijn we naar het Jim Thompson Tea Lounge gegaan voor de Engelse High Tea. Dit bevindt zich in het Cameron Highlands Resort. Prachtig resort in de Engelse koloniale style. Zelfs bij de toiletten mooie Engelse kranen en Louvre deuren. We voellden ons wel een beetje underdressed.
Maar de high tea was heerlijk :)
Op de Brinchang night market werd ook weer van alles verkocht. En de hygiëne, zo schoon en netjes. Hier kan je makkelijk de local gerechtjes bij de kraampjes kopen.
Echt een gezellige markt. Jammer dat het niet zo groot was.

• 24 Augustus 2018 - 14:28

Gabrielle: