Onze laatste dagen van de reis - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Grace & Ronald - WaarBenJij.nu Onze laatste dagen van de reis - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Grace & Ronald - WaarBenJij.nu

Onze laatste dagen van de reis

Blijf op de hoogte en volg Grace & Ronald

02 September 2018 | Maleisië, Kuala Lumpur

Nog een paar uurtjes en morgen vliegen we weer terug naar Nederland via Dubai.
Zaterdag zijn we naar de Buta Caves geweest. Hierin bevinden vele Hindoetempels. Wat een drukte van jewelste. Eerst nog een hele lange trap beklommen en dan ben je in de caves. Tijdens onze reis hebben we vele tempels gezien. Dit was voor ons één van de mindere. Wat wel indrukwekkend was, is het grote gouden beeld naast de ingang. Het beeld is van Lord Murugan -een god uit India die staat voor ‘de overwinning’- en liefst 42 meter hoog.
Voor de ingang is een bazaar waar je kleding, kruiden, kleedjes, eten, meubels, zwarte haarvlechten rm 15, etc kan kopen. Deze bazaar is erg kleurrijk en werd ook druk bezocht.
Daarna zijn we naar het Merdeka square en naar het Sultan Abdul Samed Building geweest. Hier vierden ze vorig jaar de Nationale feestdag (31 augustus, de onafhankelijkheid van Malaysia). Dit jaar was het bij Putrajaya. De parade was van 7-9 hr ‘s morgens zeiden ze. Achteraf duurde het veel langer. We hadden het maar bekeken op tv. Eigenlijk had ik er wel heen gewild. Het zag er zo indrukwekkend uit op tv.
Ik had mij voorgenomen om nog krab te gaan eten bij Jalan Alor. We kozen het sour and spicy gerecht, kortom heerlijk :)
Quinten had gehoord dat de Twin Towers erg indrukwekkend was by night. Dus daar gingen we weer, jalan jalan op naar de Twin Towers. Eerlijk gezegd vond ik het overdag indrukwekkender.
Vandaag is het een beetje relaxen, zwemmen, afternoon tea, laatste dingetjes kopen en morgenochtend gaat om 5.30 hr de wekker.
Dit was onze reis naar Maleisie. Veel gezien, gedaan, jalan jalan, lekker gegeten, kortom een reis om nooit te vergeten :)

P.S. Deze avond voor het laatst gegeten op Jalan Alor bij onze vaste restaurant Meng Kee. Komen we in de straat aan is daar een hele Chinese processie aan de gang. Het verdrijven van geesten. Het is de maand van de geesten. Er lopen daar martelaars, veel knal vuurwerk en praalwagens. Erg indrukwekkend en angstaanjagend om te zien.

• 02 September 2018 - 17:39

Sonja:

Erg leuk om jullie verhalen weer te hebben kunnen lezen. Mooie en indrukwekkende reis lijkt mij. Geniet van de laatste uurtjes en goede reis naar huis!

• 03 September 2018 - 05:00

Alex:

Heerlijk meegenoten van jullie mooie reis.
    Goede reis terug.

• 03 September 2018 - 11:56

Wilma:

Leuk om de verhalen mee te lezen
    Echt een hele mooie reis
    Zou ook wel heen willen, zoveel mooie dingen gezien op je foto's

Goede reis terug