De reis is begonen - Reisverslag uit Jakarta Pusat, Indonesië van Grace & Ronald - WaarBenJij.nu De reis is begonen - Reisverslag uit Jakarta Pusat, Indonesië van Grace & Ronald - WaarBenJij.nu

De reis is begonen

Blijf op de hoogte en volg Grace & Ronald

23 Juli 2012 | Indonesië, Jakarta Pusat

Zaterdag 21-22 juli 2012

Zaterdag 21 juli ging om 8 uur de wekker. Eerst nog wat klusjes doen in het huis en vervolgens de rugzakken gereed maken.
Om 10.53 uur gingen we met de trein van station Hoorn kersenboogerd naar Schiphol. Gelukkig geen storing bij de NS.
Vervolgens gingen we inchecken bij de Emirates.
Pa, ma, Jeff en Lilian waren er ook dus gingen we naar de familie Smith meetingpoint patatje Burger King en koffie/thee drinken. Na het afscheid nemen gingen we op weg naar Gate G5. We vertrokken op tijd richting Dubai. We hebben ons geen seconde verveeld in het vliegtuig, lekker eten en drinken en iedereen had zijn eigen boardcomputer met vele films. Om 12 uur 's nachts kwamen we aan op Dubai airport het was 42°C, OMG. Wat een hitte!
De jongens waren een beetje moe en de stoelen of ligbedden waren allemaal bezet, dan maar slapen op de grond. Om 4.15 uur vertrokken we naar onze eindbestemming Jakarta. Wat een prachtig hotel met zwembad. Daar hebben we natuurlijk meteen gebruik van gemaakt.

Maandag 23 juli: Jakarta verkennen.
Vandaag zijn we naar het weeshuis Vincentius geweest waar mijn vader heeft gezeten na de WOII. Hij heeft daar gezeten van 1947 t/m 1958, daarna ging hij naar Nederland.
Ze hadden zijn registratiekaart van die periode nog. Erg waardevol om dat door te lezen. We kregen een hele tour door het weeshuis. Ook hebben we gezien waar mijn vader vroeger had geslapen. Ik ben benieuwd wat mijn vader van de foto's zal vinden.
Vervolgens gingen we nog andere highlight bekijken in de stad. Het is een hele onderneming om de weg over te steken. Het is er super druk. Je moet gewoon rennend oversteken met je hand op en neer bewegend, want anders rijden ze je zo voor je sokken.
Morgen gaan we de trein naar Yogjakarta.

• 24 Juli 2012 - 00:33

Hesther:

Geweldig dat ze de registratiekaart van papa/opa nog hadden! Wat een cultuurshock he, zo bijzonder dat jullie nu eindelijk met zijn vieren daar zijn x

• 24 Juli 2012 - 06:52

Jeff:

Leuk verslag. Ik blijf je volgen!

• 24 Juli 2012 - 18:05

Har En Mar:

Ja die drukte in Jakata is echt heftig.Weet er alles van .Net een mierennest

• 24 Juli 2012 - 19:01

Casmalnadjeapet:

Hallo vrienden,

Goed om te lezen dat de reis goed is verlopen.
    Morgen met de trein naar Yogjakarta, dat wordt weer een andere belevenis, Ronald niet boven op de trein gaan zitten.