Gunung Leuser NP, lokatie Tankahan - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Grace & Ronald - WaarBenJij.nu Gunung Leuser NP, lokatie Tankahan - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Grace & Ronald - WaarBenJij.nu

Gunung Leuser NP, lokatie Tankahan

Blijf op de hoogte en volg Grace & Ronald

12 Augustus 2012 | Indonesië, Medan

De weg richting Tankahan is erg slecht. De laatste 25 km (1.5 hr) was alleen maar hobbelen en schudden. De bruggen waar we overheen gingen bestonden maar uit een paar planken en leggers.
Onderweg staan er kinderen langs de weg die een paar roepiaas vragen, omdat zij de gaten in de weg vullen met grind en zand. De taxichauffeur noemt hun maar bedelaars.
Onderweg grote palmolie plantages en latex plantages gezien.
Aangekomen in Tankahan logeren we in de Greenlodge voor rp150.000 pk 2p. We hebben 2 kamers met een terras die uitkijkt op de jungle en beneden stroomt een riviertje. stroom hebben we alleen van 18-23 hr.
Ook hier zie je apen en eekhoorns van boom naar boom springen.
De volgende morgen gingen we de olifanten wassen.
De olifanten hebben hun verblijf bij onze lodge.
Eerst gaan de olifanten met hun mahout naar de rivier. Ze staan dan allemaal op een rijtje en moeten verplicht poepen. Sommige olifanten moeten nog niet poepen. De mahout gaat dan met zijn arm het poepgat in om het poepen opgang te brengen en tegelijkertijd is hij druk bezig met bellen. Ook hier zijn ze verslaafd aan de mobiele telefoon.
Wat wel bijzonder is dat zij goede mobiele ontvangst hebben hier in de jungle.
Na het poepen gaan de olifanten de rivier in en gaan lekker badderen.
Dan komen wij in aktie, met een borstel mogen we al het zand en grind van de olifant afboenen. De huid voelt ruw en stug aan. Blijkbaar geniet onze olifant van het badderen en schrobben.
Wanneer we klaar zijn mogen we de olifant voeden met jonge groene bananen. Je legt gewoon de banaan in zijn mond of je geeft het via zijn slurf.
Daarna nog ff kussen met de olifant. De olifant brengt de slurf naar je wang en het lijkt net of een fohn tegen je aan blaast.
Hierna hadden we een trekking gedaan met de olifanten. We gingen door de rivier en liepen door de jungle. De mahout zit op de kop van de olifant en Kyle en ik op de rug (op een zitje). Halverwege de trekking mocht Kyle op de kop zitten en ging de mahout op de grond staan. Kyle vond het wel een beetje eng. Maar zoals zijn vader altijd zei, je maakt het maar 1 keer mee. Dus vooruit dan maar! Ook Quinten mocht op de kop van de olifant zitten.
's Middags gingen we weer met de banden de rivier af. Onze bestemming was de waterval. Ook deze plek hadden we voor onszelf. Het lijkt net of je onder de douche staat, zo lekker is het water. Herman, onze gids had nog 3 vrienden meegenomen. Wat hadden Quinten en Kyle een lol met hun. Een mooie witte steen gevonden en gooien maar bij de waterval en duiken. Wie heeft de steen het eerst. Echt fanatiek ging het!
Daarnaast hoor je de dieren in de jungle geluiden maken. Wat klonk dat prachtig!
Vanaf het eindpunt gingen we zeiknat terug met de brommer naar onze lodge. Dat ging wel in rap tempo en natuurlijk weer hobbelige paden.
Maar we hebben weer een geweldige dag gehad.
's Avonds rendang met rijst gegeten. Overheerlijk! Het vlees staat minstens 3 hr op het vuur. Het water loopt gewoon in je mond, hmmm.
Maandag weer terug naar Medan.

• 13 Augustus 2012 - 16:43

Judith:

Grace

Wat leuk om het verslag van jullie belevenissen te lezen!!

• 13 Augustus 2012 - 17:24

Har En Mar:

Luitjes,
    Dit is een gaaf verhaal ,dat met die oliefanten helemaal.
    Geniet ze maar van Sumatra, echt een mooie reis hoor.

Har en Mar.