Gunung Leuser NP, lokatie Bukit Lawang - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Grace & Ronald - WaarBenJij.nu Gunung Leuser NP, lokatie Bukit Lawang - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Grace & Ronald - WaarBenJij.nu

Gunung Leuser NP, lokatie Bukit Lawang

Blijf op de hoogte en volg Grace & Ronald

10 Augustus 2012 | Indonesië, Medan

Na 1 nachtje in Medan gingen we opweg naar Bukit Lawang. We hadden eerst goede prijsafspraken gemaakt met een taxichauffeur, omdat we niet met de bus wilden gaan. Dat kost ons namelijk te veel tijd.
Elke chauffeur heeft wel connections met gidsen of hotel accomodaties voor goede prijzen.
We logeerden daar in Eco-lodge. Alles biologisch en heerlijk eten. De lodge ligt dicht tegen de jungle aan en aan de rivier Bohorok met een wiebelbrug.
's Middags zwemmen met de jongens in de rivier of met een band de rivier afdrijven. De kinderen hebben nu voor 1 avondje Nederlandse vrienden. Dus lekker buiten hangen bij de brug.
's Morgens vroeg hangen de apen aan de bomen en bekogelen je met kleine vruchten uit de bomen. Rennen...!
Voor de volgende dag hebben we een trekking, zwemmen en raften geregeld van ongeveer 8 uur.
We hebben 12 orang oetangs, black gibon, puncky monkey, makaken (grijze apen) en nog veel meer apensoorten gezien.
Onze gids had fruit mee om de apen te lokken. Prachtig gezicht hoe dichtbij deze dieren dan bij je komen.
Onderweg hadden we lekker vers fruit gegeten, rambutan, ananas en manderijnen (veel sappiger dan in Nederland).
Het klimaat was vrij klam, dus het zweet gutste van je lijf af. We moesten regelmatig berg op en aflopen. Soms was het zo steil dat je je aan boomwortels, takken of lianen moest vasthouden. Quinten, hoe enger hoe leuker. Of ik daar zo over dacht, hmmm.....?
Met de lunch gingen we aan een klein riviertje nasi goreng met een omelet eten. Ik had daar geen puf meer voor, geef mij maar een banaan, een mandarijn en water.
In deze rivier zat een varaan van 1.5 m, we konden hem goed fotografen van dichtbij.
Nog 500 m lopen en we waren bij de grote rivier. Helaas lag hier niet onze raftboot, we moesten de rivier oversteken. Bergschoenen uit en lopen maar. Wat doen die keien zeer aan je voeten, dus laat je maar vallen en zwemmen naar de overkant. De mannen moesten wel lachen, wat doet mama nou? Ja, ik had de mazzel dat ik op dat moment geen rugzak droeg. Aan de overkant hadden we besloten om daar te gaan zwemmen. Heerlijk!!! De jungle helemaal voor jezelf.
Daarna hadden we alle spullen bij elkaar gepakt en zijn we terug gaan raften naar Eco-lodge.
De volgende dag, spierpijn....(ik het meeste)
Maar wat een ervaring!!!

Grace & the 3 monkeys!

• 13 Augustus 2012 - 16:34

Hesther:

grace ik zou zeggen zet een streep door je naam volgens mij telt de familie sijm 4 monkeys! Bedankt voor weer 3 geweldige verhalen, visualiseer visualiseer x