Washington, day two - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Grace & Ronald - WaarBenJij.nu Washington, day two - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Grace & Ronald - WaarBenJij.nu

Washington, day two

Door: Grace

Blijf op de hoogte en volg Grace & Ronald

31 Juli 2022 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vandaag terug naar Downtown. Het blijft warm, geen blauwe lucht te zien en de verwachting in de middag is weer regen. Op de buienradar lichte regen, dat valt gelukkig weer mee.

Aangezien alles ver uit elkaar ligt hadden we besloten om fietsen te huren.

Ha ha ha, ik een elektrische fiets voelde net als thuis. Bij Quinten vloog de ketting eraf en gelukkig hebben we handige Ronald bij ons. De reinigende handgel en het gras deed wonderen. Het smeer was zo weer van zijn handen af.

Bij het fietsverhuur bedrijf kregen we een routekaart langs alle bezienswaardigheden bij de National Mall. Zelf wilde ik nog langs het Pentagon en Ronald langs Arlington National Cemetery fietsen. Op deze begraafplaats ligt ook John F Kennedy en Jacqueline Bouvier Kennedy Onassis en hun 2 kinderen begraven.

De achterkant van The White House is wel vanaf het hek te bekijken. De zwarte wagens staan netjes geparkeerd en je ziet de beveiliging op het dak lopen.

Aan de vlaggenstok boven The White House wappert de Amerikaanse vlag en een zwarte vlag. Deze zwarte vlag is de POW/MIA flag.

We fietsen zowel op de weg als op de paden die zowel functioneerde als voetpad en fietspad. Een fietsbel zou wel handig zijn. Dus zo nu en dan tingeling roepen, ha ha ha.

Bij de visitor centers weer vele stempels gescoord voor ons Passport To Your National Parks van de USA. Nice to have :)

Na 4 hr fietsen gingen we in de Wharf Italiaans eten. Dat hadden we zo verdiend. Alleen jammer dat we bezweet, klam en een beetje nat van de regen waren.

Note: Formally known asthe POW/MIA flag, the solemn black-and-white banner originally stood asa tribute to thetroops who fought in Vietnam and remain missing or unaccounted for. Today, it is also a symbol of all those who still haven’t come home from other conflicts, as well.

• 01 Augustus 2022 - 05:31

JeJi:

Goed bezig. Op de fiets. Tingeling of Beep Beep?
    Men in Black op het dak.
    Met Paraplu’s en Zonnebril,
    misschien. Wil Smith en Sijm
    door pedalen!
    Michelangelo nog ontmoet in the National Gallery of Art?
    Veel fietsers? Vast niet.
    Extra bezienswaardigheid
    uit NL aan zee.