Washington, day one - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Grace & Ronald - WaarBenJij.nu Washington, day one - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Grace & Ronald - WaarBenJij.nu

Washington, day one

Door: Grace

Blijf op de hoogte en volg Grace & Ronald

30 Juli 2022 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

We hebben de orange line gepakt vanaf Dunn Loring. De auto kunnen we hier parkeren bij P R.

Helaas is er onderhoud op de orange line dit weekend, waardoor wij moesten overstappen op de silver line in Ballston-MU.

We namen de metro naar Metro Center nabij The National Mall (45 min).

Als eerste namen we een kijkje bij The White House. We moesten ff zwaaien naar Joe Biden die nu ziek thuis ligt met Corona.

Tegenwoordig kan je niet meer aan de voorkant dicht bij het hek staan. Nu heb je het hek, de weg, een hekje en daar stonden wij dan met de vele toeristen. Hi Joe :)

We wandelden verder naar het Washington Monument. Toch leuk om deze een keertje live te zien.

Op de planning staat een bezoek aan het museum. In Washington zijn alle musea gratis te bezoeken. Ik wilde graag naar het National Air and Space Museum. Alleen is deze nu tijdelijk gesloten.

We gingen naar het Smithsonian National Gallery of Art.

Prachtig gebouw om te zien, zowel van buiten als binnen. Er zijn vele beelden, objecten en schilderen te zien. Zelfs Nederlandse verwerken van o.a. Rembrandt van Rijn, Johannes Vermeer en Han van Eyck.

Tussendoor gingen we terug naar huis om ons te verkleden voor ons etentje bij The Riggs. We gingen op chic, de mooie kleren kunnen eindelijk uit de koffer :)

Als voorgerecht koos ik een garnalen cocktail. Krijg ik een grote bak gevuld met kleine ijsblokjes met daarop 6 grote gamba’s op een bedje van zeewier en een sausje.

Onhandige ik laat natuurlijk weer 1 gamba vallen bij het pellen van de schil.

Krijg ik bij het hoofdgerecht 3 extra nieuwe gamba’s. Whaaaaa, ik ben al een kleine eetster. Maar het was lekker bij de heilbot die ik als hoofdgerecht had besteld zo zei de ober.

Toen vroeg de ober, dessert??? en ik dacht, ik kan niet meer. Maar hij ging mij verrassen, hij kwam met zijn 3 favoriete desserts van het huis. Chocolade taartje, chocolade soufflé en een heel fris dessert iets van lemon/citroen smaak. En ook wij smulden van deze desserts, werkelijkoverheerlijk!

Al met al genoten van ons etentje bij The Riggs. Met dank aan Quinten die bij de Pulitzer werkt.

• 01 Augustus 2022 - 05:45

Je-jij:

National Gallery of Art!!
    Zoveel beroemde schilderijen daar.
    Leuk op chic voor een chique diner.
    Supertijd samen.

• 01 Augustus 2022 - 05:50