New York, August 1st and 2nd - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Grace & Ronald - WaarBenJij.nu New York, August 1st and 2nd - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Grace & Ronald - WaarBenJij.nu

New York, August 1st and 2nd

Door: Grace

Blijf op de hoogte en volg Grace & Ronald

02 Augustus 2022 | Verenigde Staten, New York

Maandag 1 augustus verlaten we Washington en zijn we onderweg naar onze laatste bestemming New York.

Bijna aangekomen in omgeving New York begin je de stadslucht te ruiken of is het smog?

De auto brengen we vandaag terug naar Avis in Hoboken NY. Ronald heeft ongeveer 2174 mile gereden (3498 km in 56.5 hr).

Vanaf Hoboken pakken we de Ferry (New York waterway) naar Midtown Manhattan.

Deze komt uit bij W 39th street. Het is dan nog een klein stukje lopen naar Times Square, W 45th street.

Daar even rondgelopen, gegeten bij de Gele letter en op naar de metro. OMG, wat is het heet en benauwd in het metrostation.

De App ‘NYC Subway’ gedownload om te kijken hoe we terug moesten naar ons hotel in Queens. De metrohalte waar we naartoe moesten heet 39 Avenue Dutch Kills. Btw het is een super handige App :)

Dinsdag 2 augustus zijn we met de metro richting Central Park gegaan.

Wat is het weer een warme dag. Het is wandelen van bankje naar bankje en zo verder. Voor de verkoeling waterijsjes en de Starbucks voor een Frappuccino caramel en extra crunchie. En heel veel water drinken.

We wilden ook een paar gebouwen zien rond het Central Park nl. The Metropolitan Museum of Art, Guggenheim museum, Juilliard school en Quinten zag opeens het Empire hotel, een van de locaties waar de serie Gossip girl zich afspeelt.

Ondertussen snakten we nog steeds naar verkoeling. Winkel in en winkel uit. Extra langzaam gelopen bij de hotels, want daar voelde je de airco naar buiten blazen, ha ha ha.

De laatste stops waren Trumptower, Mango en Hollister.

En om de dag af te sluiten gingen we eten bij een restaurantje in Queens, DK PubLIC. Heerlijk rustig en lekker gegeten.

Aan de overkant stond de brandkraan open. Het water spoot eruit. Elke auto die voorbij kwam ging langzamer rijden. Ff de auto langs de carwash :)

En de stappenteller kwam vandaag tot 21.500 stappen.

Kyle zei nog, we zouden het toch rustig aan doen? Dit is echt niet leuk meer, ohhhh :(

• 03 Augustus 2022 - 19:16

Leonie:

Grace en rustig aan doen op vakantie....hahahaha... dat doet ze alleen als ze ziek is :-)

• 03 Augustus 2022 - 20:59

Alex:

Leuk verhaal Grace. Jullie hebben een mooie reis gemaakt zo met het gezin. Veilige reis terug alvast.