Goodbye New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Grace & Ronald - WaarBenJij.nu Goodbye New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Grace & Ronald - WaarBenJij.nu

Goodbye New York

Door: Grace

Blijf op de hoogte en volg Grace & Ronald

04 Augustus 2022 | Verenigde Staten, New York

Vandaag onze laatste dag in New York.

We namen tegen de middag de metro naar High street in de wijk Brooklyn.

De lucht is weer blauw, 34 grC en nauwelijks wind. Dat beloofd weer wat. Zweten :(

We gingen voor de foto van de Brooklyn Bridge dachten we. Maar het is de Manhattan Bridge, ha ha ha.

Mooi plaatje van de Manhattan Bridge tussen 2 rode gebouwen in.

Wij waren niet de enige die dit plan hadden. Het was gezellig druk met al die toeristen en de omgeving is ook toeristen proof gemaakt. Leuke winkeltjes en eetgelegenheden.

Hoe zullen we terug gaan naar Manhattan? Lopend over de Brooklyn Bridge of pakken we de metro?

De Brooklyn Bridge is 1825 meter lang. Het is prachtig weer, makkie toch?

We gingen dus lopend de brug over, zo nu en dan een zuchtje wind, maar vooral zweten omdat er geen schaduw is. Wel prachtige uitzichten over de East River en de prachtige constructie van de Brooklyn Bridge.

Onderweg naar Chinatown waren ze aan het filmen bij de New York County Supreme Court. Figuranten waren aan het demonstreren en het was een drukste van jewelste. Acteurs m/v, Make-up, cameramannen en alles wat er verder nodig is op een filmset.

Gauw verder naar Chinatown, want we hebben trek in Chinees eten en vooral in rijst.

Genoeg hamburgers gegeten en we zijn er over uit dat het brood van Nederland wel heel lekker is, daar wint het broodje van de hamburger echt niet van.

Voor Kyle nog 1 lbs rambutan gescoord. Het water loopt mij nu al in de mond, echt zin in.

Als laatste ijsje gehaald in Little Italy en nog ff winkel in, winkel uit op 5th Avenue en dan terug naar Queens.

Morgen vliegen we terug naar huis.

Hopelijk hebben we geen last van de vulkaan uitbarsting op IJsland die er woensdag was :)Wie weet zien we nog wat van het natuur fenomeen.

Note: Na de vulkaanuitbarsting op 3 augustus op het IJslandse schiereiland Reykjanes, ongeveer 30 kilometer ten zuidwesten van de hoofdstad Reykjavik, vloeit er vandaag nog altijd gloeiend rode lava.

• 05 Augustus 2022 - 09:23

Leonie:

Wat een belevenissen, wat een vakantie....wow!!!!!
    Save trip home lieffies x

• 05 Augustus 2022 - 13:04

Sonja:

Mooie vakantie geweest, om nooit meer te vergeten! Leuk om jullie verhalen zo te lezen! Goede reis terug naar huis!

• 05 Augustus 2022 - 14:02

Hesther :

Wat een prachtige reis samen. Mooi dat we mee mochten reizen via de dagelijkse verhalen. Goede reis terug zonder aswolken