Yogjakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Grace & Ronald - WaarBenJij.nu Yogjakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Grace & Ronald - WaarBenJij.nu

Yogjakarta

Blijf op de hoogte en volg Grace & Ronald

26 Juli 2012 | Indonesië, Jogjakarta

Gisteren hadden we een Taxi gehuurd. We vertrokken om 8 uur, wel een beetje vroeg, maar ja!
We gingen eerst naar een zilverfabriek daar werd verteld hoe het zilver wordt gemaakt en lieten ze ons zien hoe de sieraden vervaardigd werden. Heel preciesie werk. Niet echt mijn ding!
Vervolgens zetten we onze reis voort naar de Borobudur Tempel, 1 van de 7 schoonheden. En het is echt prachtig!
We hebben vele foto's gemaakt, we moesten allemaal een saroeng om. Dat vonden de jongens wel een beetje vreemd (een rokje, mam???)
Daarna bracht onze chauffeur Ali ons naar een plek waar we heerlijk konden lunchen. Wat een rustige omgeving met een mooi ambiance.
Onderweg hebben we nog ergens fruit geproefd, het was niet mijn favoriete. We kochten het wel en gaven het aan de vrouw van Ali.
Toen naar de 2de highlight, De Prambanan Tempel. Ook deze is prachtig. De meningen zijn verdeeld binnen ons gezin welke van de 2 tempels we het mooiste vonden.
Ook hier hebben we weer een fotosessie met Justin Bieber. Een hele horde meisjes die met Quinten op de foto wilden. Hij moest zijn armen om hun heen slaan en zij gingen een beetje sexy tegen hem aanstaan. Ook Kyle mocht met ze op de foto!
Hierna zijn we naar een batikfabriek geweest. Dat wilde Ali ons laten zien. Het is namelijk een fabriek van een vriend van hem. Eigenlijk hou ik niet van batik, maar vooruit dan maar.
Als laatste zijn we naar de gevangenis geweest. Mijn vader heeft daar vroeger naast gewoond. Op een hoek, links achter, vanaf de voorkant. Aangezien we 2 ingangen zagen hebben we op elke hoek foto's genomen. Die plek voelde best wel speciaal, maar ook wel eng. Wie maakt er nu foto's bij een gevangenis?
's Avonds gegeten bij restaurant Via Via, ook van een vriend van Ali. We gingen met de bejak voor rp30.0000 voor 2 personen. Ze bleven wachten om ons terug te brengen. Quinten vond het wel een beetje genant!

rp1.000.000=87,57 euro

26 juli
Vandaag gaan we Yogja bekijken. Weer met de bejak (rp1.000.000 dagprijs). Vanavond pakken we de nachttrein naar Malang en komen daar om 7.04 hr aan. We willen vanuit daar de vulkaan de Bromo bezichtigen. We zitten nog te dubben of we de zonsopgang willen zien of iets laten vertrekken.

Groetjes van ons allemaal, Grace.

• 26 Juli 2012 - 09:29

Fam. Overmeer:

Hallo Luitjes,
    Wat hebben jullie in een paar dagen tijd al veel gezien. Leuk om het reis verslag te volgen. Zelf gaan we vannacht op vakantie dus weet niet of we nog dagelijks jullie verslagen kunnen lezen, maar zeker kunnen we vanaf 10 aug alles weer op de voet volgen. Nog heel veel plezier en we spreken jullie vast wel op Dejan zijn verjaardag 25 aug. Lfs Gekadeja.

• 26 Juli 2012 - 10:15

Har En Mar.:

Hallo jongelui,het gaat erg goed lezen wij.De Borobudur en de Prembanan,erg indrukwekkend.We volgen jullie reis en als we lezen wat jullie zien,komen alle indrukken weer boven .Echt mooi hoor.