Het eiland Sulawesi - Reisverslag uit Makassar, Indonesië van Grace & Ronald - WaarBenJij.nu Het eiland Sulawesi - Reisverslag uit Makassar, Indonesië van Grace & Ronald - WaarBenJij.nu

Het eiland Sulawesi

Blijf op de hoogte en volg Grace & Ronald

30 Juli 2012 | Indonesië, Makassar

Zondag 29 juli:
Deze dag zijn wij vertrokken uit Malang. We hebben van hieruit de vliegtuig genomen naar Sulawesi. We hadden ook nog een tussenstop gemaakt op Bali. Vanuit de lucht zagen we de Bromo liggen, prachtig.
We vertelden aan mijn moeder dat we in Malang hadden gegeten bij Toko Oen en hoe lekker dat was. Zeker de verse sap van sirzak (sirzak is een vrucht).
Mama vertelde dat zij vroeger in diezelfde straat had gewerkt bij een Chinees gezin als kindermeisje. Dus we hebben ook ff gelopen in de voetsporen van haar.

Maandag 30 juli:
Vandaag hebben we dag doorgebracht in Makassar.
We hebben fort Rotterdam bezocht. 2 Indonesische studenten hebben ons daar rondgeleid. Zij wilden graag hun Engelse taal verbeteren en vroegen of zij ons mochten begeleiden.
Allereerst hadden we honger en ik heb mijn eerste satay kambing gegeten, eindelijk (geitenvlees)!!! Zo lekker.
De studenten hebben nu ramadan, maar wilden toch bij ons blijven zitten om veel engels te spreken.
Daarna een rondleiding in fort Rotterdam. Ook daar was het Bieber-virus. Een hele schoolklas spotte Quinten en de photoshoot kon weer beginnen! Ah, Kyle is ook ontdekt, ook hij op de foto. Dit duurde weer even. De 2 studenten moesten hier wel om lachen.
Ondertussen heb ik mijn Bahasa met ze opgehaald, ook de vieze woorden, ha ha ha!!! En zij het aanspreken van een Nederlands meisje. Ik vind je leuk en vooral niet uitspreken met de letter N!!!

Morgen 31 juli:
We hebben een rondrit geboekt voor 9 dagen. We hebben alle dagen een auto met chauffeur tot onze beschikking. Eerst gaan we 3 dagen naar Torajaland. Hier is nu een belangrijke begrafenis ceremonie aan de gang. Deze duurt 5 dagen. Daarna gaan we voor 1 dag naar Sengkang, voor de floating houses. Vervolgens voor 4 dagen naar Bira. We hebben een bungalow gehuurd aan zee. Het bounty gevoel krijgen??? Daarna vliegen we door naar het eiland Sumatra.
We gaan jullie op de hoogte houden van onze avonturen tijdens deze tour.

Selamat tidur, Grace

• 30 Juli 2012 - 22:41

Hierisyvonne@msn.com:

Geweldig weer en super die rondreis ben er benieuwd naar jullie verhalen.
    Groetjes uit Hoorn van ons drie en van Sanne uit Frankrijk

• 30 Juli 2012 - 22:49

Har En Mar:

Ha luitjes, hoe gaat ie daar ? mooi jullie verhalen,dit is nieuw, op Selawesie zijn we niet geweest. Lijkt me heel mooi als ik jullie zo hoor. Veel plezier.

• 01 Augustus 2012 - 21:04

Toon En Carina:

Heee Quinten Bieber! Wat is dit toch gaaf om te lezen en niet verwonderlijk: het is gewoon een mooi joch, maar Kyle ook hoor! Grappig te lezen dat je geitenvlees zo lekker vindt, ik ken het alleen in de kaas-vorm. Wat zullen er veel verhalen vanuit de geschieidenis van je ouders terug komen bij hen: die gaan ze jullie allemaal vertellen, wat waardevol allemaal zeg! Geniet nog lekker daar, wij genieten van jullie verhalen!!
    xxx

• 01 Augustus 2012 - 21:05

Carina:

O, ja en dat Bounty-gevoel.....wrijf het er even lekker in....het regent hier nu (maar niet de hele dag hoor)