Rantepao-Sengkang-Bira - Reisverslag uit Sengkang, Indonesië van Grace & Ronald - WaarBenJij.nu Rantepao-Sengkang-Bira - Reisverslag uit Sengkang, Indonesië van Grace & Ronald - WaarBenJij.nu

Rantepao-Sengkang-Bira

Blijf op de hoogte en volg Grace & Ronald

05 Augustus 2012 | Indonesië, Sengkang

Rantepao:
Deze dag was niet meer zo heftig als gister.
Eerst mochten de jongens uitslapen en ff zwemmen.
Om 11 hr gingen we weer op pad.
We gingen de berg op, om het prachtige uitzicht te bewonderen. De wegen zijn nog steeds slecht!
Rantepao is de belangrijkste stad van Torajaland.
Dit gebied staat bekend om zijn begrafenisceremonies.
Gisteren zijn we dan naar de begrafenis geweest en vandaag hebben we diverse graven bezocht.
Rots en hangende graven, megalithen in een cirkel (van die grote Oblixstenenl). Je komt de graven overal tegen in dit gebied.
Aan het einde van de dag zijn we naar een traditionele huizenpark geweest en natuurlijk was daar ook weer een belangrijke begraafplaats van het volk.
Wanneer een hangende graf naar beneden valt, dan moet er weer een kebau geofferd worden.
Om 5 hr begon er een hanengevecht. Daar wilde onze chauffeur wel even kijken en gokken. Je weet niet wat je ziet. Eerst het scherpe mes om zijn poot wikkelen en dan de hanen met elkaar kennis laten maken. Eigenlijk, elkaar een beetje opfokken en dan klaar voor het gevecht. Binnen 1 min. is het gebeurd. De haan die verliest wordt meteen van kant gemaakt en zijn poot wordt afgehakt. De poot met het mes wordt terug gegeven aan de eigenaar.

Sengkang:
Gisteren zijn we naar Sengkang gereden. Daar zijn we in een hele smalle boot het Tempemeer op gegaan. Op dat meer zijn allemaal drijvende huizen. Dit moet je zien als een soort kampoeng. We hebben in dit dorp pisang goreng gegeten en thee gedronken. Maar wat een prachtig gezicht is dit dorp. Op het meer bijzondere vogels en planten gezien. Tevens wordt dit meer gebruikt voor de visserij.

Bira:
Het zuidelijkste puntje van Sulawesi!
We zijn nu halverwege onze vakantie, dus RUST!
We zitten in een hotel aan zee. Mooier hadden we het niet kunnen treffen.
Vandaag aan zee gelegen en gezwommen. Eindelijk kleur op gedaan.

8 Augustus vliegen we door naar Sumatra.
Tot dan!!!

Grace.

• 05 Augustus 2012 - 12:39

Jeff En Lilian:

Hartelijk dank voor jullie indrukwekkende verslag. We raken verslaafd aan jullie belevenissen.
    Jullie hebben toch wel wel veel foto's geschoten?

Gisteren waren we naar Gay Pride Canal Parade geweest in Amsterdam. Vrolik Feestje.

We staan opeen foto op de telegraaf. Weliswaar heel ieniemienie.

• 05 Augustus 2012 - 14:48

Hesther:

Vallende hangende graven en hanen met messen! Geniet van alle bijzondere dingen om jullie heen maar ook van rust en relaxen...
    liefs Hes

• 06 Augustus 2012 - 14:24

Gabrielle:

Ik geniet nog steeds van de verhalen en ben heel benieuwd naar de foto's. Rust lekker even uit voordat jullie naar Sumatra vertrekken.

• 09 Augustus 2012 - 09:47

Rob En Sonja:

Hoi vakantiegangers.
    Wat een verhalen allemaal. Na de vakantie moeten jullie eerst bijkomen van wat jullie allemaal gezien en meegemaakt hebben! Leuk om na de vakantie bij te kletsen en al jullie fotos te bewonderen!
    Wij zitten nu een paar dagen in het zonnige Spanje, echt lekker niets te doen. Heerlijk genieten van de zon en lekker niets, zitten 100 meter van het strand.
    Groetjes, van ons allemaal!