Omw to Perhentian Island - Reisverslag uit Pulau Perhentian Besar, Maleisië van Grace & Ronald - WaarBenJij.nu Omw to Perhentian Island - Reisverslag uit Pulau Perhentian Besar, Maleisië van Grace & Ronald - WaarBenJij.nu

Omw to Perhentian Island

Blijf op de hoogte en volg Grace & Ronald

15 Augustus 2018 | Maleisië, Pulau Perhentian Besar

De wekker ging om 6.15 hr. We wilden echt om 7 hr rijden :)
Vandaag ca. 500 km rijden en de laatste boot gaat rond 17 hr.
De eerste 132 km zijn slingerwegen met een max snelheid van 90 km/hr, dat we lang niet haalden. Je ziet de ene na de andere palmolieplantage en een enkele keer een prachtige moskee.
Na Maran reden we de snelweg E8 op. Konden we eindelijk tempo maken. Nog 240 km te gaan tot kampung Gemuroh.
De parkeerplaatsen langs de E8 leken net op de parkeerplaatsen langs Route du Soleil.
Het enige verschil is dat je nagenoeg niemand ziet. Ook zie je op de snelweg bijna geen auto’s. Zal dat komen, omdat er tol betaald moest worden?
Na kampung Gemuroh rijden we richting Kuala Besut.
Aangekomen in Kuala Besut, komt er een mannetje aanrijden op zijn brommertje en vraagt ons hem te volgen. Hij brengt ons naar het kantoor van New Cocohut Chalet, nadat wij hem dat hadden verteld.
Vervolgens gaan we de boot op en varen we met een noodgang over de Zuid-Chinese zee. Je moet niet je tong tussen je tanden hebben liggen, ik denk dat dan je tong geperforeerd is :(
Aangekomen op het eiland kregen we meteen het wauwwwwwww gevoel.
Wat is het mooi hier. Onze chalet ligt direct aan zee, palmboompjes ervoor en onze 3 dagen op Perhentian island kunnen niet meer stuk.
We are in Paradise.........