Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Grace & Ronald - WaarBenJij.nu Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Grace & Ronald - WaarBenJij.nu

Singapore

Blijf op de hoogte en volg Grace & Ronald

30 Augustus 2018 | Singapore, Singapore

Singapore zat niet in de planning. We hadden ons dus ook niet voorbereid op een paar dagen Singapore. Geen reisboek mee :( Dan maar ff lijntjes uitzetten. Aan Umar Ngalim (hij woont in Singapore) en Ruben van Duren (een collega van Ronald, hij heeft stage gelopen in Singapore) naar informatie gevraagd.
We gingen met de huurauto de grens over. We hadden geen zin om met de bus of de trein de grens over te gaan. Veelte veel gedoe vonden wij. Lekker onze eigen tempo bepalen is meer ons ding. Bij de grens duurde het ongeveer 75 min. Onze grensovergang was Woodlands.
De eerste dag was een beetje relaxen, winkelen en zwemmen bij het hotel.
De tweede dag gingen we op bezoek bij Sam & Ngalim (de ouders van Umar) en kleinkinderen. Umar en zijn vrouw zijn op vakantie in India met de motor de Himalaya over.
Het ontvangst van Sam & Ngalim was zo hartelijk en lief. Wij hadden ze voor het laatst 30 jaar geleden gezien.
Wauwwww wat had Sam lekker gekookt. Garnalen, eend, kip rendang, nog een vleesgerecht, 2 soorten groenten en diverse vruchten. Eten, eten en nog eens eten. Je bord werd steeds maar vol geschept :)
Hierna gingen we naar China Town. Mooie gebouwen en tempels en zo schoon en goed in de verf.
In de avond naar Gardens by the bay. Een prachtige aangelegde park. We wilden de lichtshow zien onder begeleiding van muziek. Gwn prachtig.
De derde dag naar Little India, lunchen in een Indiaas restaurant en daar hoort voor mij een lassi mango (drankje) bij, heerlijk!!!
In de namiddag gingen we verder wandelen naar Orchard road een straat met allemaal luxe winkels en malls. Shop time :)
Vandaag rijden we terug naar Kuala Lumpur.