Vulkaan de Bromo - Reisverslag uit Bromo, Indonesië van Grace & Ronald - WaarBenJij.nu Vulkaan de Bromo - Reisverslag uit Bromo, Indonesië van Grace & Ronald - WaarBenJij.nu

Vulkaan de Bromo

Blijf op de hoogte en volg Grace & Ronald

28 Juli 2012 | Indonesië, Bromo

Vandaag was het weer vroeg opstaan. Om 1 uur werden we opgehaald. We hadden gevraagd om een engelstalige chauffeur maar helaas. Gelukkig met mijn kleine beetje Bahasa kon ik hem nog dingen duidelijk maken. Blijkbaar heb ik in mijn jeugd toch nog wat woorden opgeslagen. Best wel grappig, hoe de zinnen eruit komen.
Maar nu op naar de Bromo.
Eerst dachten we dat het een leuk ritje zou worden en ook konden slapen als we dat wilden. Maar na een half uurtje was die pret verdwenen. We moesten een berg over. Erg smal weggetje, nog nooit van asfalteren gehoord en hartstikke donker. Overal kuilen en we werden alle kanten opgeschud. Quinten en Kyle wilden eigenlijk terug naar het hotel, het was echt doodeng. Om 3.15 uur stapten we over in een jeep. Je snapt natuurlijk wel dat de wegen nu nog slechter werden.
Om 4.15 hr waren we op het uitzichtpunt voor de zonsopgang. Wat is het hier koud, we hebben 2 extra jassen gehuurd. Kyle had het echt hartstikke koud, maar klagen ho maar. Om 5.25 hr kwam de zon op, prachtig! Gelukkig geen bewolking.
Daarna gingen we met de jeep verder naar de Bromo. Weer een lekker hobbelig weggetje.
We konden met een paard de Bromo op, maar die leken zo wild. Uiteindelijk ben ik wel met het paard naar boven gegaan. Geen hollands drafje, maar korte pasjes. Toen met de trap naar boven. Je keek zo de krater in. Je kon er ook omheen lopen, maar het pad was zo smal dat ik me daar maar niet aan waagde.
Daarna bracht de jeep ons weer naar de taxi en vervolgens weer terug naar het hotel.
Al met al was deze trip de moeite waard, ondanks dat de tocht soms doodeng was!

Groetjes van ons allemaal!

P.S: sorry voor sommige spelfouten, maar op de iPhone gaat het soms niet helemaal soepeltjes. Schrijf dit verslag nu voor de 2de keer.

• 28 Juli 2012 - 15:22

Hesther:

Wooozzz wat een avontuur. Geweldig spannend deze reis maar wel hele mooie uitzichten. De rest van de dag lekker relaxen morgen gaan jullie verder vliegen toch? xxx

• 28 Juli 2012 - 19:06

Hierisyvonne@msn.com:

Wat een belevenis weer, wat een wilde rit moet dat geweest zijn. En ik snap nu waarom s'nachts naar de vulkaan, zal zeker prachtig zijn geweest.
    Ben benieuwd naar jullie volgende avontuur.
    Groetjes van ons uit Hoorn XXXX