July 22nd and 23th, family time - Reisverslag uit Buffalo, Verenigde Staten van Grace & Ronald - WaarBenJij.nu July 22nd and 23th, family time - Reisverslag uit Buffalo, Verenigde Staten van Grace & Ronald - WaarBenJij.nu

July 22nd and 23th, family time

Door: Grace

Blijf op de hoogte en volg Grace & Ronald

23 Juli 2022 | Verenigde Staten, Buffalo

Nu 2 dagen bij Lorita [e-38] Matt en Jocelyn.

Hun vriend Larry kwam in de middag. Hem hadden we al een aantal keren gezien, zowel in Nederland als hier in USA.

Voor hem hadden we een pak stroopwafels meegenomen als klein presentje. En dankbaar dat hij was. Hij zei jullie zijn niet eens familie van mij en nemen toch iets voor mij mee.

Vrijdagavond zijn we naar de baseball game van de Buffalo Bisons tegen Rochester Red Wings geweest. Na 9 innings werd de stand 3-0. Zowel fans van beide clubs waren er, maar ook die van de Toronto Blue Jays. Tijdens de coronaperiode was het stadion van de Buffalo Bisons hun home stadion. Irene vertelde namelijk dat daarom het stadioniets geüpgraded was. Ook wilde de Canadezen regering niet continue de Amerikanen over de grens hebben.

Vandaag is het ook Fridaynightbash!, dat betekent een vuurwerkshow na de game. Super mooi, denk je dat het klaar was,komt er nog meer vuurwerk aan.

Voor zaterdagmiddag hadden we een Amish trail tour geregeld in Leon.

Het ligt ongeveer 1.5 hr rijden ten westen van Buffalo.

Als eerste bezochten we een Amish museum, het was zo vintage. Het leek net of ik in het Museum van de twintigste eeuw (Hoorn) stond en dan de periode van voor de jaren 60.

De kinderen gaan tot hun 8th grade (16 jaar) naar school en zullen daarna werken in de gemeenschap. De klassen zijn gemengd, zodat oudere kinderen de jongere kinderen kunnen helpen waar nodig.

De scholen liggen dicht bij elkaar, waardoor de kinderen geen lange afstanden hoeven af te leggen. Er zijn geen schoolbussen en ze gaan lopend naar school, zelfs wanneer er sneeuw ligt. Hiervoor krijgen zij geen sneeuw vrij.

We zijn langs verschillende Amish winkels geweest. En ik moet zeggen dat the baked goods super lekker zijn.

Bij een quilt shop, mochten we ook kijken in hun woonhuis. Dat vond ik heel bijzonder om mee te maken. Voor het huis is een plek om je paard tijdelijk vast te zetten. Dat mij weer doet denken toen ik zelf paard reed als klein meisje.

In plaats van 1 schoorsteen zie je meerdere boven het huis uitsteken. Dit omdat er overal houtkachels staan in het huis.

Ik kan nog zo veel meer schrijven over de Amish trail, maar dan duurt het wel ff. So that’s it.

• 24 Juli 2022 - 07:06

Je-ji:

Leuk verslag weer. Heb je ook nog Dutch gesproken met één van de Amish?