Route 219 South, Du Bois - Reisverslag uit Du Bois, Verenigde Staten van Grace & Ronald - WaarBenJij.nu Route 219 South, Du Bois - Reisverslag uit Du Bois, Verenigde Staten van Grace & Ronald - WaarBenJij.nu

Route 219 South, Du Bois

Door: Grace

Blijf op de hoogte en volg Grace & Ronald

24 Juli 2022 | Verenigde Staten, Du Bois

Vandaag rijden we zuidwaarts over route 219 South naar Du Bois.

We beginnen met zonnig weer met een paar wolken. Rijden langs Allegany State park. Verkeersborden met een hert en een beer komen we tegen. Zullen we ze dan toch zien…..helaas het enige dat we tegenkwamen is een aangereden hert in de berm.

In Bradford gingen we lunchen in een diner tussen de locals en een groep motorrijders.

We waren op tijd binnen, want de regen kwam met bakken uit de hemel.

Ik weet nooit wat ik moet kiezen. Iets kleins bestaat niet en ik laat in de meeste gevallen bijna de helft liggen. In Nederland zouden ze zeggen smaakt het niet, maar hier is het blijkbaar normaal of je neemt een doggy bag mee.

Vervolgens rijden we verder met lichte regen. Na enkele minuten komt de regen met bakken naar beneden. Je ziet bijna geen hand voor ogen. Ik zou zeggen zet de auto maar aan de kant. Maar met 30 MPH konden we de auto voor ons volgen. Hopelijk springt er geen hert voor onze auto. Dat hadden we een keer toen we met de camper weg reden bij Yellowstone NP. Het regende toen een beetje en slingerend kwamen we toen tot stilstand toen een hertje de weg opsprong. Het hertje kwam gelukkig veilig aan de overkant, maar de schrik zat ons in de benen.

Op zich een leuke route, geen tolweg, langs kleine dorpjes en met heel veel groen. Her en der industrie en een kleine olieraffinaderij AGS kwamen we tegen. De raffinage lucht kwam ons alweer tegemoet :(

In vele dorpen zie je aan de electrapalen afbeeldingen van veteranen. Het is een zogenaamde wall of honor. Ik vraag mij wel af of zij gesneuveld zijn of nog leven?

• 25 Juli 2022 - 22:07

Ronald Welman:

Leuk om jullie reis digitaal mee te maken, geeft mij ook een beetje een vakantie gevoel.....mijn voorland!
    Heel veel plezier nog.