Shenandoah NP, South - Reisverslag uit Shenandoah Park, Verenigde Staten van Grace & Ronald - WaarBenJij.nu Shenandoah NP, South - Reisverslag uit Shenandoah Park, Verenigde Staten van Grace & Ronald - WaarBenJij.nu

Shenandoah NP, South

Door: Grace

Blijf op de hoogte en volg Grace & Ronald

27 Juli 2022 | Verenigde Staten, Shenandoah Park

Vandaag naar Shenandoah park via Swift Run Gap Entrance station. Dit is de ingang in het midden van het park. We rijden zuidwaarts over de Skyline Drive, die daarna weer overgaat in de Blue Ridge pkwy.

Vandaag is er weer veel regen voorspeld. De rit begint eerst met wat zon en wolken.

Mooie uitzichten en we schieten volop foto’s.

Ons hoogste punt is 2975 ft (907 m).

Onderweg kruipt een lange dikke slang over de weg.

Langs de weg vele verschillende loofbomen en een enkele naaldboom. Vraag me niet hoe die bomen heten, ik ben namelijk slecht in het onthouden van de floranamen die ik niet zo vaak zie.

We hebben een korte wandeling gedaan, de Blackrock Summit Trailhead. Vele verschillende paddestoelen gespot en grote stukken bos was bedekt met varens.

Grote en kleine vinders vlogen boven de struiken. Het begon langzaam aan te regenen. We moesten ff doorlopen, gauw de auto in.

De uitzichten zijn nu niet meer zo mooi, het regent, laag hangende wolken of we reden door de wolken heen.

Het leek net 2007 onze vakantie in Noorwegen. We wilden de Preikestolen lopen en het bleef maar regenen. Maar uiteindelijk hadden we toch geluk, het werd droog en konden toen de Preikestolen lopen. Alleen op de terugweg kwam het weer met bakken regen naar beneden :(

Straks maar een nieuwe poging doen als de regen voorbij is, tenslotte het is nog maar 3 pm.

Lunchen bij Blue Mountain Brewery en hopelijk is het straks weer droog.

Op de terugweg rijden we door de mist heen die langzaam verdrongen werd door de zonnestralen.

Het is erg klam hier in het park, omdat het de laatste tijd wisselvallig weer is en de temperatuur toch ca. 25 grC is.

Daar sprongen weer herten op de weg, mama hert met Bambi :) Het schijnt dat herten veel ongelukken veroorzaken met auto’s hier in de USA.

Het blijft toch gaaf om al die wilde dieren hier te zien. We blijven roepen; kijk kijk, oehhh, ahwww :)